Wyniki polskich uczniów w badaniach międzynarodowych przez wiele lat napawały optymizmem. Były to jednak osiągnięcia sprzed pandemii, które uzyskiwali uczniowie w systemie sprzed zmian strukturalnych wprowadzanych od 2016 roku. Zdalne nauczanie, likwidacja gimnazjów, zmiany programowe, a także kryzys związanymi z reorganizacją szkół i odejściami nauczycieli mogły mieć wpływ na wyniki uczniów. Pomiar wpływu tych efektów wymaga oparcia się o rzetelne badania na reprezentatywnych, losowo dobranych próbach uczniów w oparciu o standaryzowane narzędzia testowe.
Kryzys w oświacie wymaga zdecydowanych i wspólnych działań szkół, rodziców, rządu i samorządu. To wyzwanie dla samorządowców, którym leży na sercu jakość edukacji. Wiele JST skutecznie radziło sobie z wyzwaniem zapewnienia efektywnej nauki szczególnie uczniom w trudnej sytuacji – przygotowany przez nas ranking to wyraz docenienia tych jednostek, które w najlepszy sposób realizowały zadanie wyrównywania szans.
Ranking do pobrania: