Wydarzenie to zgromadziło ekspertów i przedstawicieli jednostek samorządowych, aby omówić kwestie związane z transformacją cyfrową. Seria wykładów i dyskusje koncentrowały się na przedstawieniu pewnych, sprawdzonych rozwiązań i praktycznych aspektów związanych z zarządzaniem finansami.
Swoimi doświadczeniami z uczestnikami podzielili się, m.in. przedstawiciele Miasta Lublin, reprezentowanego przez pana dyrektora Grzegorza Hunicza oraz pana Marcina Skwarzyńskiego. W swoim wystąpieniu dotyczącym transformacji cyfrowej w mieście przedstawiciele Lublina zaprezentowali wszystkie wyzwania jakie stały i nadal stoją przed jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie finansów miasta i jednostek im podległych.
Miasto Gliwice w wystąpieniu Pani głównej księgowej Anny Zarzyckiej prezentowało spersonalizowane rozwiązanie jakim jest system płatności elektronicznej PLIP autorstwa COIG S.A. wdrożony w Gliwicach w ramach projektu pn. GEPAR (GLIWICKA ELEKTRONICZNA PLATFORMA ANALITYCZNO ROZRACHUNKOWA). Platforma PLIP jest także przygotowywana do integracji z ePłatnościami w mObywatelu.
Prezentacja przedstawiciela Miasta Legnicy pani dyrektor informatyki Anny Komorek wprowadziła wszystkich w świat elektronizacji i automatyzacji procesu rejestrowania potwierdzeń odbioru decyzji podatkowych.
Na konferencji w Gliwicach nie zabrakło również najbardziej istotnego dla finansów tematu ostatnich miesięcy czyli KSeF-u. Skuteczne zarządzanie elektronicznymi fakturami w gminie prezentował z ramienia organizatora konferencji firmy COIG S.A. dyrektor Tadeusz Gembalczyk.
Więcej informacji na temat konferencji można uzyskać na stronie: https://www.coig.pl/konferencja-gliwice-2023/