Produkcja i emisja 5 spotów z możliwością wykorzystania wizerunku znanego i rozpoznawalnego filmowca – Keanu Reevesa, została zamówiona przez Urząd Marszałkowski na potrzeby promowania markowych produktów kulturalnych Województwa Kujawsko-Pomorskiego przede wszystkim wśród mieszkańców sąsiednich regionów. - Chcemy w ten sposób pokazać, że mamy cieszące się zainteresowaniem, a także uznaniem wydarzenia kulturalne, ale przede wszystkim zachęcić ich do przyjazdu do kujawsko-pomorskiego – mówi Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wydarzenia, które będą promowane w spotach to: Bella Skyway Festival 2014 (26-30.08.2014), 52. Bydgoski Festiwal Muzyczny (12.09-4.10.2014), VI edycja Star Force 2014 (04.10.2014), XXI Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek SPOTKANIA (11-17.10.2014), 22. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE (15-22.11.2014).
Dzięki temu ostatniemu udało się nawiązać współpracę z aktorem. Spot, na zlecenie urzędu marszałkowskiego przygotowała fundacja Tumult, która współprace z aktorem nawiązała przede wszystkim w trakcie Festiwalu Camerimage (podczas trwania Festiwalu Keanu Reeves nagrywał część zdjęć do swojego dokumentu zatytułowanego „Side by Side”, film miał premierę podczas jednej z kolejnych edycji Camerimage).
Twórcom odbywającego się od niemalże pięciu lat w Bydgoszczy festiwalu, udało się nakłonić aktora i reżysera do promocji naszego regionu poprzez możliwość wykorzystania jego wizerunku.
Koszt przygotowania i emisji wszystkich pięciu spotów jakie pojawią się na antenach telewizji regionalnych pięciu województw wyniósł niecałe 500 tysięcy złotych.