W samorządach

Lubuskie wypromuje się na Woodstock

Urząd marszałkowski zorganizuje warsztaty filmowe i siatkarski mundial. I postawi na polu namiotowym gigantyczne pszczoły.

Woodstock w Kostrzynie nad Odrą startuje już 31 lipca. A województwo lubuskie już kolejny rok uruchomi tam strefę, w której zaprezentuje swoje atrakcje. Nie będą to kolorowe, nudne foldery czy żadne punkty informacji turystycznej. Bo w ten sposób do młodych ludzi się nie dotrze.

 

W tym roku Lubuskie będzie promować Szlak Wina i Miodu i zachęcać do enoturystyki. Dlatego postawi trzy wielki figury pszczół, symbolizujących tradycje pszczelarskie w regionie. Każda ma 4 m długości, 1,5 m wysokości i waży 150 kg.

 

Wokół figur znajdą się zabytkowe oraz nowoczesne ule udostępnione przez Pasiekę Dydaktyczno-Handlową. Codziennie w Akademii Pszczelarskiej w określonych godzinach odbywać się będą wykłady na temat miodu, jego odmianach oraz pracy pszczół. A w specjalnym, zamkniętym i oszklonym ulu będzie można natomiast podziwiać królową i pracujące pszczoły-robotnice.

 

W lubuskiej strefie odbędą się też warsztaty filmowe, będą wykłady na temat tworzenia scenariuszy filmowych, pracy reżyserskiej, czy pracy ze światłem.

 

Lubuski Urząd Marszałkowski przy współpracy z firmą Signity oraz Microsoft zapewnią też woodstockowiczom stanowiska z konsolami Xbox 360, na których będzie można pograć w FIFA14, Dance Central, Forza Horizon, czy Kinect Sports. Będą też nowoczesne tablety wyposażone w system Windows 8.1 z dostępem do internetu oraz strefa wypoczynkowa połączona z punktem bezpłatnego ładowania urządzeń mobilnych.

 

Każdy woodstokowicz będzie też mógł wysłać do domu kartkę z Woodstocku, obejrzeć zdjęcia w 3D oraz filmy z woj. lubuskiego przy użyciu jednego z dwóch stereoskopów, zrobić sobie tatuaż henną lub pieczątkę z napisem „Woodstock w Lubuskiem” oraz „Lubuskie warte zachodu”.

 

Dlaczego region stawia na promocję? Bo jak pokazują wszystkie badania, Polacy nagminnie mylą Lubuskie z Lubelszczyzną, a Zieloną Górę z Jelenią Górą. Dlatego dwa lata temu przywieziono na Woodstock parę ton jabłek, a każdy woodstokowicz słyszał: to lubuskie jabłka. A rok temu stanęły gigantyczne plastikowe krowy, które można było… wydoić. Bo Lubuskie przoduje w Polsce w produkcji mleka.

TAGI: dobre praktyki, promocja,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane