W samorządach

Nowoczesne centrum przesiadkowe w Szczecinie

PKP SA przebuduje największą stację kolejową w woj. zachodniopomorskim. Władze Szczecina planują zaś budowę zintegrowanego centrum przesiadkowego.

Dworzec w Szczecinie zostanie gruntownie zmodernizowany. Będzie nowoczesny i funkcjonalny. Zostanie w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Prace obejmą także między innymi remont peronów 1. i 4. oraz budowę nowej kładki, na którą wejście będzie prowadziło po schodach ruchomych bezpośrednio z budynku dworca. Połączy ona nie tylko budynek dworca z peronami, ale także z ulicą Owocową.

 

Pierwsze prace na szczecińskim dworcu rozpoczną się jeszcze w tym roku. Ich zakończenie planowane jest na koniec 2015 roku. Łączny koszt inwestycji wyniesie sto kilkadziesiąt milionów złotych.

 

Projekt będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Aktualnie PKP S.A. dokonuje wyboru spośród dwóch ofert wykonawców na zaprojektowanie i realizację prac.

 

– Przebudowa szczecińskiego dworca to jedna z naszych priorytetowych inwestycji. Jest to szeroko zakrojony projekt, który będzie kontynuowany także w przyszłej perspektywie finansowej. W pierwszym etapie, czyli w latach 2014-15, zrealizujemy te prace, które są najważniejsze z punktu widzenia podróżnych i mieszkańców – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A.

 

Przebudowa dworca to niejedyna inwestycja w tej części Szczecina. Zmieni się również przestrzeń miejska. Elementem wpływającym bezpośrednio na funkcjonalność szczecińskiego Dworca Głównego ma być budowa nowoczesnego centrum przesiadkowego, tzw. Dworca Górnego w sąsiedztwie dworca PKS. Projekt realizowany przez miasto Szczecin zakłada budowę zadaszonego, zintegrowanego dworca, gdzie znajdować się będą kasy biletowe, poczekalnia, przechowalnia bagażu i część gastronomiczna, a bezpośrednio przed budynkiem miejsca postojowe dla autobusów, busów oraz taksowek. Budynek będzie połączony kładką prowadzącą bezpośrednio do zmodernizowanych peronów i budynku Dworca Głównego. Takie połączenie umożliwi szybkie i bezkolizyjne przemieszczanie się podróżnych w komfortowych warunkach.

 

Zadanie znalazło się na liście zadań w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Województwa Zachodniopomorskiego, a jego koszt to 30 mln zł.

 

Budowa nowoczesnego węzła komunikacyjnego, który połączy kilka rodzajów transportu publicznego oraz indywidualnego (PKP, PKS, busy, taxi, komunikacja miejska), powinna przynieść zdecydowaną poprawę w funkcjonalności samego obiektu, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżnych.

TAGI: dobre praktyki, fundusze unijne, transport,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane