Adresat, który zgłosi wniosek o dokonywanie doręczeń na adres oznaczonej skrytki pocztowej, będzie miał obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie. Przepisy umożliwią również prowadzenie rozpraw zdalnych przed organami administracji w przypadku, gdy żadna ze stron się temu nie sprzeciwi. Będzie można utrwalać przebiegu czynności za pomocą urządzeń nagrywających obraz i dźwięk lub dźwięk.
Nowelizacja obejmuje również zmiany zasad wyłączenia organu lub pracownika z postępowania. W projekcie zaproponowano, aby czynności dokonane przez pracownika podlegającego wyłączeniu pozostały w mocy, jeśli były wykonane przed ujawnieniem okoliczności uzasadniających wyłączenie i jeśli rozpoznanie sprawy przez innego pracownika nie mogłoby doprowadzić do innych ustaleń. Na podstawie nowych przepisów organ administracji publicznej będzie mógł zawiesić postępowanie, jeśli wystąpi długotrwała przeszkoda uniemożliwiająca jego prowadzenie.