W samorządach

Stołeczny urząd skontrolował taksówkarzy

Wraz ze służbami podległymi wojewodzie oraz kontrolą skarbową warszawscy urzędnicy zorganizowali kontrolę podczas której ujawnili liczne naruszenia popełniane przez stołecznych przewoźników. Niewydawanie paragonu, pobieranie opłaty bez włączonego taksometru czy niezdany egzamin z topografii miasta, to tylko niektóre z niedociągnięć.

Jak poinformował podczas specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej Urząd m.st. Warszawy w pierwszym półroczu, spośród 10 097 taksówek (dane na 30 czerwca br.) sprawdzono 1595 stołecznych przewoźników. Wystawiono 405 mandatów na kwotę 44 tys. zł. za naruszenia: ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o cenach oraz przepisów karno-skarbowych i przepisów prawa miejscowego.  Urząd m. st. Warszawy wygasił 32 licencje, udzielił taksówkarzom 246 ostrzeżeń i wydał 46 decyzji cofających licencję. Oprócz tego wysłano do policji 12 „żądań ścigania” za bezprawne używanie barw i herbu m.st. Warszawy.



- Zależy nam na jak najwyżej jakości usług taksówkarskich w stolicy. Wprawdzie problemy dotyczą marginalnej części rynku, jednak cierpi na tym wizerunek wszystkich. Dlatego już od kilku dobrych lat prowadzimy nasilone kontrole i współpracujemy w tym zakresie ze służbami podległymi wojewodzie oraz samymi taksówkarzami, eliminując wszelkie nieuczciwe praktyki -  mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. 

Przedstawiciele: mazowieckiej inspekcji handlowej, inspekcji transportu drogowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, straży miejskiej i policji odwiedzili miejsca, na które najczęściej skarżą się pasażerowie. Sprawdzano m.in. oznakowanie pojazdów (np. czy widoczna jest informacja o cenie), prawidłowość działania taksometrów oraz legalność prowadzenia działalności.


W wyniku zaplanowanych wspólnych działań kontrolnych pracowników ratusza z policją, wojewódzkim inspektoratem transportu drogowego, mazowiecką inspekcją handlową, Urzędem Kontroli Skarbowej i strażą miejską przeprowadzono 547 kontroli na drodze – stwierdzając 159 nieprawidłowości. Najczęstsze dotyczyły kierowania pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (71 osób), nierejestrowania usługi na kasie fiskalnej (40 przypadków). Inspekcja handlowa stwierdziła 8 przypadków niewydania paragonów z kasy fiskalnej, a przewoźnicy 3 razy zawyżyli należność za usługę.  

 

Działania będą kontynuowane w kolejnych miesiącach.

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane