Jak poinformował podczas specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej Urząd m.st. Warszawy w pierwszym półroczu, spośród 10 097 taksówek (dane na 30 czerwca br.) sprawdzono 1595 stołecznych przewoźników. Wystawiono 405 mandatów na kwotę 44 tys. zł. za naruszenia: ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o cenach oraz przepisów karno-skarbowych i przepisów prawa miejscowego. Urząd m. st. Warszawy wygasił 32 licencje, udzielił taksówkarzom 246 ostrzeżeń i wydał 46 decyzji cofających licencję. Oprócz tego wysłano do policji 12 „żądań ścigania” za bezprawne używanie barw i herbu m.st. Warszawy.
- Zależy nam na jak najwyżej jakości usług taksówkarskich w stolicy. Wprawdzie problemy dotyczą marginalnej części rynku, jednak cierpi na tym wizerunek wszystkich. Dlatego już od kilku dobrych lat prowadzimy nasilone kontrole i współpracujemy w tym zakresie ze służbami podległymi wojewodzie oraz samymi taksówkarzami, eliminując wszelkie nieuczciwe praktyki - mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Przedstawiciele: mazowieckiej inspekcji handlowej, inspekcji transportu drogowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, straży miejskiej i policji odwiedzili miejsca, na które najczęściej skarżą się pasażerowie. Sprawdzano m.in. oznakowanie pojazdów (np. czy widoczna jest informacja o cenie), prawidłowość działania taksometrów oraz legalność prowadzenia działalności.
W wyniku zaplanowanych wspólnych działań kontrolnych pracowników ratusza z policją, wojewódzkim inspektoratem transportu drogowego, mazowiecką inspekcją handlową, Urzędem Kontroli Skarbowej i strażą miejską przeprowadzono 547 kontroli na drodze – stwierdzając 159 nieprawidłowości. Najczęstsze dotyczyły kierowania pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (71 osób), nierejestrowania usługi na kasie fiskalnej (40 przypadków). Inspekcja handlowa stwierdziła 8 przypadków niewydania paragonów z kasy fiskalnej, a przewoźnicy 3 razy zawyżyli należność za usługę.
Działania będą kontynuowane w kolejnych miesiącach.